Fjällräven, opgericht in 1960, is een Zweeds bedrijf dat zijn naam ontleent aan de poolvos, die ook het representatieve logo van het merk is. Oorspronkelijk was Fjällräven een bedrijf voor outdooruitrusting, het is begonnen als een onderneming die betere rugzakmogelijkheden wilde bieden dan de rugzakken die destijds beschikbaar waren. Åke Nordin, de oprichter van het merk, was op zoek naar een rugzak die betere ondersteuning bood en zwaardere ladingen gemakkelijker kon dragen, maar door zijn mislukte zoektocht heeft hij zal de Fjallraven rugzak ontworpen. Zo begon het merk, maar tegenwoordig heeft Fjällräven zijn assortiment uitgebreid met kleding en accessoires. Hoewel het een wereldwijd bekend merk is, is Fjällräven’s populariteit en grote klantenkring in Europa gevestigd. Als er één ding is dat degenen die Fjällräven-rugzakken of -jacks hebben gehad zullen zeggen, is het dat ze lang meegaan en dat vooral de rugzakken in de loop van de tijd perfect hun vorm behouden. De G-1000-materialen zijn een veelzijdige en veelgebruikte stof in hun producten en bieden bescherming tegen weersinvloeden en omstandigheden bij buitengebruik. Deze materialen maken Fjällräven-jassen en rugzakken zeer veelzijdig en ook zeer goed ademend, wat een essentieel kenmerk is voor outdoor performance-kleding. Dit zijn zeer duurzame en duurzame stoffen, wat een van de redenen is dat het prijskaartje niet het meest klantvriendelijke is. Maar als je kijkt naar de tijd, materialen en moeite die in zo’n product worden gestoken, is het vanzelfsprekend waarom de producten van het merk zo duur zijn. |