Een winkelstelling is het eerste wat klanten zien als ze een winkel binnenlopen. Het is een noodzaak om de planken schoon en georganiseerd te houden. De klanten zullen niet geïnteresseerd zijn in het kopen van je producten die worden weergegeven als het rek vies en rommelig is. Zorg er dus voor dat je het rek regelmatig schoonmaakt. Dit proces kost niet veel tijd. Een uur voordat de winkel opengaat kun je alle rekken schoonmaken. Je kunt een schema maken voor je medewerkers om de schappen af te stoffen en af te vegen. Zo zijn de schappen schoon en glanzend als de winkel opengaat en klanten komen. Hier zijn enkele tips om je winkelrekken schoon te maken en te verzorgen. Stof dagelijksDe winkelrekken moeten elke dag worden schoongemaakt. Je moet de planken afstoffen en afvegen om het stof te verwijderen. Gebruik een vochtige doek of keukenpapier en een milde zeepoplossing om de planken schoon te maken. Vermijd het gebruik van papieren servetten, die de neiging hebben om papiervezels achter te laten die stof kunnen aantrekken en allergieën kunnen veroorzaken. Als je grote te stofferen oppervlakken hebt, moet je mogelijk een stofwisser of stofzuiger gebruiken. Maak de planken vaak schoonOntsmetten is de beste manier om ziektekiemen en bacteriën te doden die je product kunnen bederven. Je moet je schap een of twee keer per maand ontsmetten als er elke dag veel klanten in je winkel komen. Als het niet zo druk is, is eens in de drie maanden voldoende om je plank te ontsmetten. Je kunt voor dit proces elke huismiddeltje gebruiken, zoals azijn of citroensap. Het is aan te raden om een antibacteriële spray te gebruiken die ethanol als actief ingrediënt bevat, omdat het allerlei ziektekiemen doodt zonder je voorraadartikelen te beschadigen. De spray moet op het oppervlak van elk item worden gespoten en een nacht laten intrekken voordat het wordt afgeveegd met een vochtige doek of papieren handdoek. Organiseer de weergaveHet is ook nodig om de producten op de display te ordenen. Zorg ervoor dat alle voorraden netjes worden weergegeven voordat je de winkel opent. Wanneer je de producten op voorraad georganiseerd houdt, wordt het voor klanten gemakkelijker om te vinden wat ze nodig hebben. Wanneer het display daarentegen rommelig is, zullen de klanten niet geïnteresseerd zijn om je product te kopen. Ze kunnen moeite hebben om het item te vinden dat ze nodig hebben. Wanneer je merkt dat de schappen leeg zijn, moet je de producten zo snel mogelijk aanvullen. Zo raak je geen klanten kwijt. |