How to: van bedrukte koffiemok tot originele giveaway. 3 ideeën

How to: van bedrukte koffiemok tot originele giveaway. 3 ideeën Bedrukte koffiemokken zijn nog steeds een zeer populaire ‘giveaway’ om ...

How to: van bedrukte koffiemok tot originele giveaway. 3 ideeën

Bedrukte koffiemokken zijn nog steeds een zeer populaire ‘giveaway’ om aan klanten, leveranciers en andere zakelijke relaties uit te delen. Bedrukte koffiemokken worden veelal verstrekt tijdens congressen en events, open dagen en beurzen, maar kunnen natuurlijk ook tijdens een andere gelegenheid worden uitgedeeld. Bijvoorbeeld ter ere van een jubileum. Vaak gaat het dan om bedrukte mokken met logo en/of naam van het bedrijf. Om eerlijk te zijn, zijn dit niet zulke hele originele ideeën. Daarom geven wij in deze blog graag een ‘how to’ hoe je van een bedrukte koffiemok een originele giveaway kunt maken. Wij hebben drie ideeën voor jou op een rijtje gezet. Lees je mee?

 

Drijfveren of kernwaarden van je bedrijf

Ons eerste idee omvat de drijfveren of kernwaarden van je bedrijf. Oftewel: waar staat jouw bedrijf voor, wat zijn je drijfveren? Wat moeten mensen over jouw bedrijf weten en wat kunnen ze verwachten? Waar blinkt jouw bedrijf in uit? Je kunt dit samenvatten in enkele kernwaarden. Dit zijn de belangrijkste waarden die binnen jouw bedrijfscultuur gelden. Denk aan termen als betrokken, oplossingsgericht, innovatief, et cetera.

  

De doelstellingen die je hoop te behalen

Ieder bedrijf heeft doelstellingen die de ondernemer hoop te behalen. Net als de missie, de visie en de kernwaarden, staan ook de doelstellingen in het strategisch ondernemingsplan beschreven. Vaak staan hier doelstellingen in voor zowel de korte als de wat langere termijn. Heeft jouw bedrijf bijvoorbeeld als doelstelling om binnen tien jaar klimaatneutraal te ondernemen? Dan zou je zo’n doelstelling heel mooi op een koffiemok kunnen laten afdrukken. Doelstellingen die betrekking hebben op onder andere het klimaat, het dierenwelzijn en duurzaamheid, kunnen bijdragen aan een positief imago. 

 

Een slogan waaraan mensen jouw bedrijf meteen herkennen

Ook een slogan doet het altijd goed. Een zeer bekende slogan die bij zowat iedereen in het geheugen is gegrift is uiteraard de slogan “I’m lovin’ it” van McDonald’s. Maar ook andere grote, bekende bedrijven hebben er enkele ‘catchy’ slogans uit weten te gooien. Je hoeft zo’n slogan maar één keer te horen en je weet precies over welk bedrijf het gaat. Laat jouw slogan op een giveaway, zoals een koffiemok, afdrukken en ervaar zelf de impact die een relatiegeschenk kan hebben op jouw naamsbekendheid en merkherkenning.

 

https://www.loopper.com/
Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Aanbiedingen

Waar kan ik mijn datavaardigheden verbeteren?

In de huidige digitale wereld is data een van de meest waardevolle hulpbronnen geworden. Van kleine startups tot grote multinationals, bedrijven vertrouwen op data-analyse om

Aanbiedingen

Hoe speelgoedwinkels de wereld veranderen

In een wereld die steeds meer gedigitaliseerd en technologisch georiënteerd raakt, lijkt de rol van de traditionele speelgoedwinkel misschien minder relevant. Toch spelen deze winkels

Aanbiedingen

De gezondheidsvoordelen van raamdecoratie

  Wanneer we denken aan raamdecoratie, zoals rolgordijnen, jaloezieën en plisségordijnen, denken we vaak aan esthetiek en privacy. Maar wist je dat deze decoratieve elementen