U bent een oprichter van een webwinkel en u denkt dat u alles goed heeft geregeld. De administratie heeft u goed op orde, u heeft een goede klantendatabase opgebouwd en de bestellingen stromen binnen. Maar, dan komt het moment dat u uw producten dient te verzenden naar uw klanten. Maak gebruik van duidelijke en professionele etiketten, zodat uw pakketten goed aankomen en het retoursturen van de producten voor klanten veel makkelijker is. Hoe weet u nu voor welke etiketten u moet kiezen? En wat voor informatie moet er op de etiketten vermeld worden? Het belang van etiketten voor uw webshopAls u allereerst kijkt naar de producten die u in uw webshop verkoopt, dan kunt u zich misschien voorstellen dat klanten graag willen weten wat precies de inhoud is van de producten en wat specificaties zijn van de producten. Dit is zeker de wens wanneer u etenswaar of verzorgingsproducten verkoopt. Een goed etiket bevat allerlei informatie over het product. U kunt hierbij denken aan een duidelijke productomschrijving, een lijst met ingrediënten en informatie over de productie. Vergeet ook zeker uw logo niet. Door uw logo (en naam) op de etiketten te drukken, zien uw producten er al gelijk professioneler uit. VerzendlabelsNaast de etiketten die een beschrijving geven van de producten, zijn er natuurlijk ook etiketten nodig om de verzending van de pakketten in orde te maken. Postorderbedrijven maken gebruik van scanapparatuur. Met dit apparatuur wordt er makkelijk en snel informatie verzameld over de adressen en kan de levering van het pakket snel en goed plaatsvinden. Het is daarom erg belangrijk om een duidelijk label te maken. Er is een aantal gegevens die niet mag ontbreken op een verzendlabel: – naam en adres van de afzender Door vooral een duidelijk lettertype te gebruiken en te zorgen voor een kwalitatief goed label, zal het logistieke proces van uw bedrijf veel beter verlopen en zullen de pakketten snel en goed worden afgeleverd bij de ontvanger. Retourinformatie is informatie die vaak ook in een brief wordt vermeld. Deze brief wordt meestal meegeleverd met het pakket. Het kan weleens voorkomen dat klanten deze brief kwijtraken. Daarom is het aan te raden om de retourinformatie ook op het label op de doos te vermelden. U kunt er eventueel ook voor kiezen om een apart retourlabel in de doos mee te leveren, zodat klanten dit kunnen gebruiken wanneer ze het pakket willen retourneren in een andere doos. Etiketten bestellenEtiketten bestellen, doet u makkelijk en snel bij gespecialiseerde winkels. Houd wel rekening met de kwaliteit van de etiketten. Brother etiketten zijn bijvoorbeeld gemaakt van goede kwaliteit. De Brother etiketten zijn vaak ook universeel, zodat ze bedrukt kunnen worden met diverse labelprinters. Wanneer u een webwinkel heeft en daardoor veel pakketten moet verzenden, is het aan te raden om de labels in grote aantallen te kopen. U krijgt dan vaak bulkkortingen, waardoor u goedkoper uit bent. Ga voor professionaliteit en een goede logistieke afhandeling met etiketten en verzendlabels. |