Haal het meeste uit Display marketing

Displays worden veel ingezet op de winkelvloer. Dat is geen wonder, want Display marketing kent veel voordelen. Wil je een ...

Inhoudsopgave:

Haal het meeste uit Display marketing

Displays worden veel ingezet op de winkelvloer. Dat is geen wonder, want Display marketing kent veel voordelen. Wil je een nieuw product introduceren, dan wordt de aandacht van de klant er goed naartoe getrokken als je deze producten in een display uitstalt. Ook stimuleer je impulsaankopen. Als de klant toch in de rij voor de kassa staat, is hij sneller geneigd om nog gauw een product mee te nemen dat bijna voor het grijpen ligt in een aantrekkelijke display. Ook de naamsbekendheid van producten neemt toe door het te etaleren in een display. Het succes van Display marketing zie je terug in de stijgende verkoopcijfers.

 

Soorten displays

 

Er zijn verschillende soorten displays. Wil je serieus werk maken van Display marketing, kies je displays dan bewust. De meest compacte displays zijn toonbankdisplays. Deze displays zijn licht en daardoor ook makkelijk te verplaatsen. Je plaatst ze op de toonbank, de balie, naast de kassa of op je bureau. Het display vul je met aanbiedingen, folders of flyers die je regelmatig vervangt afhankelijk van datgene wat je onder de aandacht wilt brengen. Wil je echt de aandacht trekken? Kies dan voor een lifesize display. Een product of persoon wordt op ware grootte afgebeeld en uitgesneden. Displays worden gemaakt van verschillende materialen en in elke gewenste vorm. Ben je nog op zoek naar aanvullende mogelijkheden om je producten te promoten? Stickers zijn een mooie aanvulling.

 

Display marketing: laat je adviseren

 

Wil je displays inzetten als onderdeel van je marketingstrategie, laat je hierbij dan goed adviseren. Niet alleen de vormgeving van het display is van belang. Ook de plaats in je winkel of op de beursvloer is belangrijk. Welke producten laat je zien en zet je ter ondersteuning nog andere materialen in? Laat het materiaal aansluiten op jouw product en je doelgroep en denk na over welk doel je wilt bereiken. Het is zelfs mogelijk het projectmanagement van een hele campagne uit te besteden aan de professional om optimaal resultaat te bereiken.

 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Hoe kan ik de hitte in mijn buitenruimte verminderen?

De zomers worden steeds warmer, en het is belangrijker dan ooit om manieren te vinden om de hitte in onze buitenruimtes te verminderen. Of je

...

Hoe speelgoedwinkels de wereld veranderen

In een wereld die steeds meer gedigitaliseerd en technologisch georiënteerd raakt, lijkt de rol van de traditionele speelgoedwinkel misschien minder relevant. Toch spelen deze winkels

...

Het ultieme playbook voor efficiënte communicatie

In de moderne zakenwereld is effectieve communicatie een van de belangrijkste pijlers voor succes. Of je nu een klein bedrijf runt of een groot bedrijf

...

De gezondheidsvoordelen van raamdecoratie

  Wanneer we denken aan raamdecoratie, zoals rolgordijnen, jaloezieën en plisségordijnen, denken we vaak aan esthetiek en privacy. Maar wist je dat deze decoratieve elementen

...