0rk.nl
Image default
Marketing

Content marketing verstrekt jouw bedrijf extra rendement

Content marketing is artikelen plaatsen op externe websites en is een geweldige manier om meer succes te boeken met uw bedrijf. Je internetpagina komt met content marketing beter naar voren in de organische zoekresultaten. Je creerd tevens belangrijke en bruikbare verwijzingen van websites met een betrouwbare pagerank. Verder kan je wegens het typen van artikelen een expert worden over een bepaald onderwerp.

Kwalitative en unieke artikelen schrijven heeft zodoende beslist gevolg en wordt veelal positief ontvangen binnen de virtuele maatschappij. Artikelen op externe websites publiceren is en blijft absoluut een zeer belangrijke strategie van het verspreiden van goede content en het genereren van verwijzingen.

Content Marketing, wat is het eigenlijk?

Content marketing houdt in dat je een artikel schrijft op een andere weblocatie met een verwijzing naar je eigen site, waardoor potentiele consumenten en andere lezers ook jouw webpagina bezoeken. Het effect is dat jij eveneens nieuwe klanten kan voortbrengen.

Content Marketing: wat kun je beter wel en niet doen

Hetzelfde als bij alle andere vormen van content marketing, zijn er bij artikelen uitgeven op andere sites eveneens een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden. Wat kun je uitvoeren en wat niet.

Laten we de voornaamste punten even gadeslaan:

Dit dien je te gebruiken tijdens het schrijven:

  • Zorg dat je de lezer iets bijbrengt met je artikelen
  • Content is king, schrijf goede content
  • Publiceer geregeld nieuwe advertorials
  • Prikkel je lezers
  • Ken je doelgroep

 

Dit dien je zien te voorkomen:

  • Pas op dat jouw artikelen niet als spam overkomen
  • Manipulatie is verkeerd
  • Hanteer content marketing als verrijking van het net en niet alleen als methode om verwijzingen te verzamelen

Content marketing; Hoezo?

Waarom je artikelen zou moeten aanbrengen op andere sites, zullen we je eens nauwkeurig toelichten. Enkele voorbeelden zijn:

  • Uitbreiden en investeren in de kwaliteit van je netwerk
  • Veel meer reputatie ontvangen
  • Kwalitatieve verwijzingen inzamelen
  • Werken aan je eigen ‘expertstatus’
  • Werken aan een positief imago

Content marketing loont echt de moeite!