Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter enz. worden dagelijks door miljoenen mensen gebruikt. Niet alleen gewone mensen gebruiken social media, maar ook bedrijven maken er volop gebruik van. Bedrijven en ondernemers willen via social media meer klanten krijgen en zo hun omzetdoel halen of verhogen. Naast de genoemde social media is Pinterest als social media ook enorm populair. Wat maakt Pinterest dan zo populair? Pinterest als social mediaPinterest werkt anders dan bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Pinterest is eigenlijk meer een zoekmachine, maar dan een visuele zoekmachine. Wanneer ideeën gezocht worden, kunnen deze vastgepind worden op een bord om later nog eens te gebruiken of de betreffende website te bezoeken of juist iets te kopen op die website. De zogenoemde pins zijn namelijk geen eigen pagina’s, maar links naar websites waar de ideeën te vinden zijn. Dit maakt Pinterest ook zo interessant voor ondernemers, want wanneer ondernemers hun content plaatsen op Pinterest, kunnen zij daar gevonden worden en kunnen Pinterest gebruikers doorklikken naar de website van die ondernemer. Andere voordelen van Pinterest als social mediaEen belangrijk voordeel hebben we dus al genoemd, want door middel van het gebruik van Pinterest, worden er meer bezoekers naar de website gebracht en is de kans dat bezoekers iets kopen of afnemen vele malen groter. De naamsbekendheid wordt daardoor ook enorm vergroot, ook omdat het verspreiden van content enorm snel gaat. Daarnaast is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Instagram, content enorm lang houdbaar en erg lang terug te vinden. Bovendien is Pinterest voor gebruikers gratis, zowel voor particulieren als voor bedrijven. Zijn er ook nadelen om Pinterest te gebruiken?Eigenlijk zijn er weinig nadelen te gebruiken. Het enige wat als nadeel kan worden gezien, is dat als wanneer iemand een recept van iets vindt om zelf te maken, dat de ingrediënten lastig te vinden zijn in de winkels. Dit komt mede omdat Pinterest internationaal is en niet alle ingrediënten in alle landen verkrijgbaar zijn. Eigenlijk is dit niet noemenswaardig in vergelijking tot de voordelen die het gebruik van Pinterest biedt. Pinterest is een ontzettend leuk en gratis platform waar de wereld aan ideeën kunnen worden gedeeld. Er zijn nog niet ontzettend veel bedrijven die gebruik maken van Pinterest. Dat maakt dat de concurrentie hier ook nog niet enorm is. Het is eenvoudig in gebruik en een goede toevoeging om meer leads naar de website te krijgen. Lees ook meer op de website van Doelbewust internet marketing.
|
https://doelbewust.nl/ |