Wanneer een ondernemer Google wil gebruiken om gasten te trekken is een vraag die gesteld kan worden, hoe kom ik hoger in Google? Daarin zijn verschillende tactieken mogelijk die kunnen werken als het gaat om adverterende en activerende berichten plaatsen. Echter is het niet zo hoe relevanter de tekst voor de klant is, maar hoe deze gevonden kan worden. Er kan niet altijd vanuit gegaan worden dat bij simpel woordgebruik gelijk bovenaan wordt gezet in de lijst. De diversiteit in woorden die alsnog relevant kan zijn aan de tekst zal Google doen activeren. Wanneer de kans daar is zal het resultaat niet uitblijven. De juiste vindbaarheid voor bezoekersVeelal van de sites of links die bovenaan de lijst staan, zijn de betaalde zoekmachine optimalisatie websites. Deze website hebben een hoger budget als het gaat om de online marketing. Daardoor kunnen deze websites het zoekwoord voor een bepaald bedrag claimen. Hoe vaker een bezoeker op de website link klikt hoe meer het de website kost, maar ook weer opbrengt. Dit doordat veelal websitebezoekers genoegen neemt met de eerste drie opties die worden getoond op Google. Als online ondernemer moet je de doelgroep die je wil bereiken goed kennen. Dit zodat je doelgroep kan aanspreken door de juiste woorden te claimen. Het algoritme van GoogleHet algoritme van Google verandert daarbij ook constant. Dit kan elk moment van het jaar gebeuren. Dit kan bestaan uit een kleine update of een zeer grote. Dit kan als gevolgen hebben dat je geclaimde woorden de dag erna niks meer waard kunnen zijn. Door dit algoritme te bezien en overzien kan van dit geheel een duidelijk beeld gemaakt worden. Door de verstrekte gegevens vanuit Google te gebruiken zal het proces zo kunnen verlopen dat je voor de concurrentie uitkomt op de ranglijst. Het geheel moet daarbij wel passend en correct zijn binnen de richtlijnen van de verstrekker zonder foutieve informatie. |