0rk.nl
Image default
Industrie

Hoe helpt een e-fulfilment organisatie je winst te vergroten?

Er zijn veel manieren waarop een e-fulfilment organisatie, zoals HC Group, kan helpen de winst van uw bedrijf te vergroten. Ten eerste geven ze uw bedrijf meer tijd om zich te concentreren op andere belangrijke zaken door alle processen te regelen die betrokken zijn bij het uitvoeren van bestellingen. Ten tweede worden ze niet beïnvloed door economische klimaten, aangezien er alleen een kans is om getroffen te worden als er een ingehuurde werknemer is, wat een impact kan hebben op het aantal gewerkte uren. Een derde manier waarop ze uw winst helpen vergroten, is door ervoor te zorgen dat u klanten van over de hele wereld krijgt door te zorgen voor internationale verzendingen, inklaring en tracking.

Wat is e-fulfilment eigenlijk?

E-fulfilment is de laatste stap in het leveren van je product aan de klanten. E-fulfilment kan het volgende betekenen:

 

  1. Verzending – de producten van het magazijn naar het huis of bedrijf van de koper brengen;

 

  1. Magazijnopslag – het opslaan van je onverkochte voorraad op een externe locatie, in plaats van deze in uw magazijn te bewaren; of

 

  1. Order Assemblage – bestellingen opnemen die via je e-commerce website binnenkomen en de afzonderlijke onderdelen combineren voordat ze naar de klant worden verzonden.

Hoe vergroot dit mijn winst?

Dit zal je helpen tijd en geld te besparen. Door dit proces uit te besteden aan op maat gemaakte logistieke dienstverleners, kun je je concentreren op jouw kerncompetentie: het bedrijven van jouw business, niet het uitvoeren ervan. Hierdoor kun je jouw bedrijf in een veel sneller tempo laten groeien dan wanneer je het zelf zou doen of een ongekwalificeerde dienstverlener zou gebruiken.

Wat kunnen de meeste partijen aanbieden?

Logistieke bedrijven die webshop fulfilment aanbieden, hebben vaak de volgende mogelijkheden:

 

  1. Direct-to-consumer verzending – jouw producten van een magazijn naar de eindconsument brengen. Dit is naadloos en je klant zal niet weten waar hun product daadwerkelijk is gemaakt, opgeslagen of verzonden;
  2. Afhandeling via meerdere kanalen – dit is wanneer je jouw producten op meerdere kanalen verkoopt (zoals je eigen website, eBay, Amazon.com) en bestellingen vanaf elk van die locaties moet kunnen afhandelen;
  3. Bescherming tegen fraude – verifiëren dat de eindconsument is wie hij zegt dat hij is door zijn factuuradres te vergelijken met het adres dat bij de bank die zijn creditcard heeft uitgegeven, geregistreerd is.