Als je Instagram niet alleen gaat bekijken als een concentratie van foto’s van eten, selfies en reizen, maar het als een marketingkanaal ziet, dan kun je de volgende zakelijke voordelen benadrukken: Merk ontwikkeling Met Instagram kun je je merk helemaal opnieuw laten groeien. Als je iets cools doet, zullen mensen je zeker gaan “volgen”, niet alleen op het sociale netwerk, maar ook in werkelijkheid. Met behulp van kleurrijke berichten kun je de hele wereld laten zien wat je doet, het karakter van je bedrijf overbrengen en een echt merk worden van een weinig bekend bedrijf. Communicatie Instagram is erg handig om de vinger aan de pols te houden van de wensen van je klanten. Door naar hun feeds te kijken, begrijp je waar ze in geïnteresseerd zijn en wat ze inademen – en geef je ze relevante inhoud. In uw account kunt u opiniepeilingen houden, recensies over uw product en dienst verzamelen en, natuurlijk, wedstrijden houden en de doelgroep op alle mogelijke manieren bij de interactie betrekken. Verkoop Als uw volgers houden van wat u plaatst, als ze zich verbonden voelen met uw bedrijf, vertrouwen en loyaliteit, is het logisch dat ze uw producten steeds opnieuw zullen kopen of uw diensten zullen aanvragen. En als resultaat zal de omzet van uw bedrijf groeien. Nu je ervan overtuigd bent dat Instagram een geweldig promotiekanaal wordt, zullen we je vertellen hoe je het voor je bedrijf kunt gaan gebruiken. Stap 1. Bepaal uw doelen Stel uzelf de vraag: “waarom?” Voordat u met een activiteit op sociale netwerken begint. Deze regel geldt ook voor Instagram. Noteer duidelijk de cijfers die u wilt bereiken. Key Performance Indicators (KPI’s) voor Instagram kunnen zijn:
Onthoud bij het nastreven van volgers en likes dat het bedrijf in de eerste plaats verkoop nodig heeft, al het andere is slechts een middel om dit doel te bereiken. Analyseer daarom altijd de effectiviteit van Instagram en verander het gedrag op dit sociale netwerk onmiddellijk als het geen resultaten oplevert. Het is belangrijk om te begrijpen dat Instagram niet voor elk bedrijf is. Voor de verkoop van bouwmaterialen, boren of pompen is dit kanaal waarschijnlijk niet effectief. Maar voor onderwerpen als schoonheid, gastronomie, handgemaakt, kleding, extreme sporten, boeken, entertainment – dit is een goudmijn. Stap 2. Begrijp wie uw doelgroep is U moet weten met wie u op Instagram wilt communiceren en of ze dit sociale netwerk gebruiken. U heeft het meest gedetailleerde portret van de klant nodig. Beantwoord de volgende vragen om het te krijgen: Standaardkenmerken van de cliënt: geslacht, leeftijd, sociale status? De positie van uw doelgroep? Waar zijn je Instagram-klanten in geïnteresseerd? Welke inhoud plaatsen klanten op hun accounts? Wat missen ze? Het portret van uw potentiële klant zal niet alleen nuttig voor u zijn om te begrijpen in welke inhoud ze geïnteresseerd zullen zijn, maar ook om beoogde abonnees te vinden. Stap 3. Maak een contentplan Bij marketing is het systeem belangrijk. Als je inhoud chaotisch publiceert – dan 5 keer per dag, dan een week of zelfs een maand verdwijnt, zou je geen enkel effect moeten verwachten, met deze aanpak zal Instagram niet werken. U moet een nauwkeurig plan van berichten voor de maand maken, met de verwachting van 2-3 berichten per dag. Dit betekent niet dat je foto’s en video’s een maand van tevoren moet voorbereiden – maar je moet hun onderwerpen, hun inhoud van tevoren kennen, zodat je niet chaotisch op zoek gaat naar iets om te publiceren. Er zijn drie soorten berichten op Instagram:
Het is handig om met koppen te werken – door aan elke dag of tijd van de dag een aparte kop toe te wijzen, selecteert u er inhoud voor. Als u bijvoorbeeld een café promoot, kunt u de kopjes ‘Ontbijt’, ‘Diner op vrijdag’, ‘Vlees op donderdag’ enzovoort maken. Stap 4. Maak een Instagram-profiel aan Wanneer de planningsfase is voltooid, moet je door naar de implementatiefase en moet je beginnen met het aanmaken van een merkaccount op Instagram. Dit kan zowel op de officiële website van de applicatie als door deze te downloaden op de Android- of iPhone-markt. Na het installeren van de applicatie vraagt het systeem u om uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Login wordt uw naam op Instagram. Het is beter om de bedrijfsnaam erin te gebruiken. In de beschrijving raden we u aan om contacten op te geven (telefoon, e-mail, site-URL), en ook informatie toe te voegen over wat u gebruikers aanbiedt – goederen, services. Bovendien moet u een profielfoto instellen – dit kan een logo of een aantrekkelijke productfoto zijn. Om te beginnen, moet u, terwijl u nog geen abonnees heeft, uw account vullen met inhoud (zie uw inhoudsplan). Zorg ervoor dat u aan elke foto beschrijvende tekst, hashtags en aankoopvoorwaarden toevoegt. Stap 5. Het aantrekken van gerichte abonnees Als u het cijfer 0 in de kolom “abonnees” overweegt, voelt u zich misschien ontmoedigd of wilt u misschien bots kopen. Wat het eerste betreft, ik moet altijd helemaal opnieuw beginnen, dus je moet hard werken. Ten koste van bots – niet zo lang geleden wist Instagram ze te wissen en daarom werden duizenden accounts door het systeem verwijderd. Hoe dan ook, waarom heb je “dode zielen” nodig? Ze zullen niets van je kopen. Met behulp van eenvoudige competitieve mechanismen, zoals het opnieuw plaatsen van geschenken, kun je een basisaantal volgers krijgen. En maak dan gebruik van een goed doordachte promotiestrategie, die bestaat uit:
Zoals je kunt zien, is marketing op Instagram een interessante activiteit die geduld vereist, maar ook het juiste rendement oplevert. Succes! …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop |